assalamualaikum

Monday, January 14, 2013

.:.::.:::.::.:.

Bismillahhirramanirrahim

~ darah dosa mula mengalir dengan banyak di dalam badan ini ~

kadangkala , walau sejauh mana kita nak bertahan akhirnya akan tak tertahan juga... semakin hari semakin dalam luka sehingga tidak mampuku sembunyikan lagi titik2 darah yang mula mengalir keluar...

akan ada satu situasi dimana kita terpaksa melepaskan atau menahan dahulu perkara yang kita cintai, sayangi supaya kita tak terlepas sesuatu lagi yang turut kita cintai... walaupun perit, namun sebelum kedua-duanya kelak dibenci pula , lebih baik kita berhenti..

kadangkala, akan muncul pula sesuatu perkara yang akan mempengaruhi kita untuk membenci apa yang kita sayangi... bagaimana mampu aku membencinya? keransa sedikit perasaan yang dibisik syaitan? apakah aku sudah tidak berdaya lagi melawan bisikan2 syaitan ini? adakah aku perlu memilih jalan lain supaya tidak perlu lagi aku mendengar bisikan2 ini? aku pun sudah menemui jalan buntu...  fikiran yang waras digesa untuk membuat keputusan, tidak kisah lah sekiranya aku terlepas sesuatu demi menjaga sesuatu yang bagiku lebih berharga...

dengki....sesuatu sifat yang amat busuk, yang amat sekali ingin aku hindari....namun aku kalah...kalah dengan hebat sekali.... selama ini aku menahan diri, demi ilahi yang menciptaku, demi syurgaNya yang untuk mereka2 yang memiliki hati yang suci, mana mungkin aku ingin menjadikan dengki menghuni di hati ini....tapi mengapa? kenapa dengan hanya sesuatu perkara yang kecil sahaja perasaan ini mula menghuni hampir seluruh hati ku?? sehinggap mula menarik-narik gerak kerja ku?

kalah...hari ni aku kalah lagi.... kerna nafsu bodoh ku aku turutkan juga kata2 bisikan syaitan...walhal aku sudah tahu akan kebenaran... dengan sedikit bisikan mengatakan tidak mengapa, aku mula alpa...

banyak sekali perkara2 yang yang tidak sepatut aku lakukan, dilakukan... mungkin adakah ini sebagai satu pengajaran? aku pun xsure lagi, sbb adakah aku akan mengambil ini sebagai pengajaran? adakah aku akan berusaha untuk stop semua ini?

tertinggallah sesuatu persoalan...

wallahualam

No comments:

Post a Comment