assalamualaikum

Saturday, July 5, 2014

Next Stage of Life


Bismillahirrahmanirrahim
~dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih~


Welcome to the next stage of your life


ok, it's not like im going to get married what ever related to it. It just that i have ( nearly) finished my study life in UTM (hope so). HAHAHA banyak benda berlaku masa nak hantaq thesis baq hang.. Margin lari la, spacinig x betul la.. ini la itu la...pergh kalau check diri sendiri camna kita solat gaya tu, mmg kompem 100% insyaAllah diterima solat.... dia punya spotcheck la...tip top!!! amboi... nak grad katakan... feww!!!

ok lupakan thesis kejap...nak cita yg berkenaan ngan tajuk skit. Masa tgh exam week/month aku kena panggei p interview kat one of international company yg wat sub company kat malaysia.. ni pun thanks kat senior aku sbb dia yg email kat aku keje kosong tu...sbb ni bukan vacancy yg open or public.. yg dpt vacancy ni pun aku, manap, paan ngan hanip ja... nmpk x betapa tertutup nya vacancy ni...hahaha pastu manap ckp dia ajak ewan cah... disebabkan kak b pun slalu sebut2 tntg conversion engineer ni aku pun ajak la kak b..yeay!!! pastu  ain ada skali, so aku pun ajak dia...lalala kita xtahu rezeki ni milik sapa kan... aku ingat lagi pas interview tu pergh punya stress sbb x sempat wat test dia untuk finishing 3D model completely kan...mcm2 setan duk cucuk aku, ye la kan aku ajak kwn aku, so

"mcm mana kalau depa dpt hg x dpt? sedih x?"

pergh kemain ko setan... tp

"kita xtau, mungkin kita ini ialah jalan org tu menemui rezeki nya... dan rezeki kita pula mungkin nnt akan di bawa oleh org lain"

lega juga aku...  otak jahat ngan otak baik aku jenuh duk fighting bak hg.. tapi instead of being positive n doing nothing, aku mmg terus jadi baik dan extra meminta-minta la kat Allah (kalah doa minta jodoh dan A exam gitu)... ya la, it is a job ok... bukan senang nak minta keja der, tambah2 dlm bidang aku ni... T_T

and.... ALHAMDULILLAH... i was accepted...  (^___^)9

ada kawan aku yg dpt dan ada yg xdpt....dan seperti biasa, kita xtau rezeki kita kat mana.... so it worth trying everything... dan alhamdulillah la aku try minta keja ni... alhamdulillah alhamdulillah...

Interview

malam sebelum interview...ya Allah kalut la aku pilih baju la, tudung la... ya lo, i want to present myself with confident what... giving best first impression for them... and that required lots of stress...haha and i did made my little sis and oldersis stress too...haha

masa test tu, pergh 30min dia bg, aku pun relax2 a wat selamba, rupa2nya masa cepat berlalu and i didn't make it to the finish line...haha masa tunggu nak interview jenuh aku doa supaya depa tgk betapa detail nya aku cuba cantikkan model first smpai x sempat nak abiskan model nombor 2 tu... pergh!! and for my interview session i did my best la to persuade them...gitu...

pastu masa menunggu result tu mmg x lalu mkn minum mandi even smpai nak study untuk management pun xda perasaan... hebatkan penangan dia? kalah org putus cinta tu...rumate aku jenuh duk sedapkan hati aku... huhu dah la result kluaq sama hari ngan paper management... tgh hari aku still xdpt call, dah gelabah satu badan dah.... sbb stress sgt aku pun tidoq.. pastu nasib baik aku terjaga waktu hp bunyi.. terpampang kat screen hp "nama company"... pergh!!!!!!!!! terus angkat...dup dap dup dap... alhamdulillah the promote me the job... huge smile and thankfulness...dah kuaq skit ayaq mata kegembiraan gitu... terus call mak aku gtau... T_T pastu kawan aku sorang lg dtg bilik siap pegang phone tu!!! dia pun dapat jugak... tudia kemain excited kami... pastu wat exam terus halai balai la kan...haha sabaq je la..

The Day

Disebabkan ain dpt cari umah paling dekat ngan ofis, so kami p jalan kaki je la..hahaha awai tu pi, pastu lepak kat lobby sbb takut nak naik atas.. tunggu 2 org lagi kwn..  dah smpai kami pun naik la atas... pastu ada briefing tntg company sket dan kena la sign2 contract skit... rupanya2 kami lain2 department... ain wat kaki, manap wat yg otak kot, aku xsmpat amik tau lagi, aku ngan ewan cah wat bhagian muka... stress bak hang... sebab muka ni byk soft bone dan berlekuk dengan gigi yg bersambung dlm image...pergh!!! aku bakar juga ct scan tu... susah gak la nak wat 3D model... tu bru segmentation, x wat design utk guide la...pergh...masa tu aku baru sedaq tahap difficulty keja aku... dah la benda yg kita buat ni akan diguna utk surgery... mau nya silap kan naya ja org yg wat tu... risky jugak rupanya... huhu

bru 4 hari training dah rasa kepedasan keja ni dah... pergh... tidoq awal kot, kul 10 dah tutup mata dah... masa second day bapak ngantuk gila sbb aku tidoq kul 12mlm...sumpah pasni mmg aku tidoq awai la..hahaha penat otak der...dah la mengadap pc ja... mmg awesome 'sgt'... haha

apa2 pun i need to love the job if i want to success in it. :)

Fighting!!!

May Allah Bless Us All....

1 comment:

  1. aku apply kat webpage dia haritu..ada jugak online application...haha.. tp sebab blurr suma keja xsesuai @ xfaham.. aku apply "young engineer with ambition" ..gitu... last2 dia panggil interview utk conversion eng jugak.. haha

    ReplyDelete