assalamualaikum

Sunday, February 23, 2014

hati aku pun mahu terbang seiring layang2 itu

Bismillahirrahmanirrahim
-Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih-


~hati ku sekiranya ia ringan tanpa isi yang xpasti aku terasa sunyi, sekiranya ia berat berisi yang xpasti aku terasa risau akan kerapuhannya.... apa yang pasti aku akan usaha utk  mengekalkan ia denga penuh taat dan cinta pada Ilahi serta kekasihnya... amin~

aku kira hari ini akan berlalu seperti selalu, teratur dengan aktiviti rutin....tapi lepas saja lunch bersama kawan, tgh rehat sbb sengkak perut tiba tepon bunyi dgn bangganya aku angkat...kak aku yang duk kat joho juga call, ajak aku gi rumahnya sebab nak ajak gi tgk pesta layang...sudah...bingung aku jap... nak suh aku jadi rider sejati ke kak oi...

sanggup dia suh aku amik taxi gi umah dia, nnt dia bayarkan tmbang...subhanallah... terasa macam adik kesayangan pulak..haha so apa agi, angkat kaki cari kak b nak minta segala number phone taxi... bila call pakcik taxi, aku ckp mcm org xpernah ckp tepon, gagap2... aduyai...qilah2... dah tu suh pakcik tu dtg seawal mgkin kononnya nak cepat...

masa taxi pakcik tu dtg, aku dah ada kat bus stop... pakcik tu minta maaf sbb lmbt, rasa bersalah pulak aku... =,= dia tanya ada apa2 hal ke...aku blur, xkan nak ckp kak ajak gi pesta layang2 pulak kan...so aku ckp je la akak aku paksa gi umah dia secepat mgkin...haha gelabah pakcik tu...mesti dia xtenang hari ni...hahahaha

sepanjang jalan nak gi tu mcm2 topic kuar...dari pakcik tu nak gi kenduri kawin anak angkat dia kat kangar smpai la kes sumpah tujuh keturunan sultan mahmud.... mmg banyak la aku belajar sejarah johor hari ni... siap pakcik tu gtau lagi tmpt2 sejarah kat johor...muzium, makam.... er... tp aku pun rasa gembira juga, dari duduk bersandar kat seat belakang aku terus duduk hampir peluk seat sebelah driver sbb excited nak dgr citer dia...hahaha alhamdulillah la Allah bg aku dpt pakcik taxi yang peramah... :)

smpai2 je main ngan anak buah ku yg comei2...ptg skit pas asr bru gi pesta layang...bestnye sbb berangin.... weee~~~ tgk layang2, rasa mcm nak terbang skali jer... nasib baik aku ni berat, kalau x mmg aku naik sungguh layang2 besar tu...pastu kena blasah ngan org2 kat situ sbb x sedar diri...hahahaha

apa2 pun alhamdulillah, thank u so much ya Allah kerana menyuntik ketenangan dikala aku kecelaruan hati memikirkan perkara yang xpasti...sungguh aku dah serik dan malas nak fikir tntg soal hati kerana aku dah xnak yakin dan overexcited pada benda yang kelak menghancurkan senyuman cintaku...biarlah Allah aturkan yang terbaik untuk aku menerusi request2 dari doa ku... :) smile...i help us a lot too... (^_______^)

May Allah Bless Us All


No comments:

Post a Comment