assalamualaikum

Tuesday, February 11, 2014

kadang2 teringat jugak

-Bismillahirrahmanirrahim-
~aku ingin membisik rinduku padamu...aku ingin menyatakan rinduku dan syukurku padaMu ~

"hanya satu yg x mungkin kembali, hanya satu yang xpernah terjadi, segalanya teramat bearti di hatiku, selamanyaaaa"

tengah stress ngan software mimics untuk reconstruct bone ni mmg amat membosankan, dengar radio pun cakap pulak banyak. so buka je la playlist yg slalu dengar masa wat LI dlu, just add in lagu je kat playlist tu, so normal la kan kalau aku xtahu menahu lagu2 baru atau pun artis2 baru yg slalu mengisi corong2 radio... bak kata pepatah biarlah aku dengan dunia aku...

 haha last2 naik lagu kris dayanti ni...dan pelbagai lagu lain lagi, tup2 tringat pula bumi ilmenau yg dah pernah aku kunjungi satu ketika dahulu. Alhamdulillah syukur kehadrat ilahi kerana memberi peluang aku meng'experience'kan diri ngan cara hidup hamba2 yang dari negara lain...

bila calculate aku rasa  dah hampir 5 bulan aku bali dari meng'experience'kan diri aku dinegara org itu. sesungguhnya bumi ilmenau itu juga merupakan satu anugerah Allah yang indah buat aku, suasana nya yang tenang dan meredupkan mata ini sangat membuatkan aku terus saja menetap disini.


 Walaupun penduduk disini mostly non-muslim dan of course agak sukar mempraktikkan muslim lifestyle kat sini, tp this place will be one of my choice. Islam itu simple, tp kita yang buat ia nmpk difficult... dan im also one of those 'stupid lame' person  who make it hard to practice islam in non-muslim country.. disebabkan memikirkan 'what people think of us' sgt telah menyempitkan fikiran aku...

namun alhamdulillah senantiasa ada jalan utk aku melakukan ibadah walaupun ada sekali dua tiga kali aku terpaksa (ye ke?) qada solat...sayang sekali...  rugi sekali... aku harap in future kalau aku pergi ke negara2 yg mostly non-muslim aku akan lebih well prepare physical n mental supaya aku boleh menjadi muslim yang mukmin, bukan semata muslim sahaja... insyaAllah i can!!



ok fine ada cicak mangkuk hayun kacau suasana malam aku yang indah...terpaksa off laptop and tidoq... dugaan sungguh la cicak ni...sabar2... cmna la nak bg hilang rasa takut + geli kat cicak ni tah...xleh lama2 dah...chow!!! assalamualaikum...

M.A.F.A


No comments:

Post a Comment